Lørenskog skicross arrangeres søndag 6.mars - arrangementinfo

Postet av Lørenskog Skiklubb - Langrenn den 17. Feb 2022

Vi i Lørenskog skiklubb har laget en morsom og spennende skicross løype, morsom for de minste og spennende for de største. Svinger, kuler, motbakker og nedoverbakker - denne løypa har alt som som gjør det verdt å ta turen til oss denne dagen. Klassene til og med 10 år går blå løype én gang, som har morsomme elementer for alle nivåer. Klassene mellom 11 og 16 år går to runder før de går i mål. I denne løypa kommer du tett på løperne og alt det morsomme som skjer, og det er mange muligheter til å heie fram løperne. Vi kan allerede nå avsløre navnet på noen av de spennende øvelsene; ”klatreslangen”, ”monsterbakken”, ”reiplykkja” og ”bakvendtland”. :-)

Tidtagning – Tidtagningen er organisert med brikke i deltagernummeret. Ingen går med egen eller leid brikke.

Utøvere i klassene til og med 10 ÅR går EN BLÅ RUNDE –  950 meter

Utøvere i klassene fra 11 til og med 14 ÅR går TO BLÅ RUNDER, Totalt 2 km

Utøvere i klassene 15 og 16 ÅR går TO RØDE RUNDER – Totalt 3,2 km

Premieutdelingene for topp 3 skjer ca 30 min etter siste målgang i klassene 11 år og oppover. (Alle får deltagerpremie ved målgang).

Påmelding skjer via Minidrett, frist torsdag 3 mars. Startkontingenten vil bli fakturert etterskuddsvis til hver enkelt klubb i henhold til påmeldte deltakere.

Etteranmeldinger betales individuelt på stedet (VIPPS). Det er dobbel startkontingent for etteranmelding for klasser fra 13 år og eldre. Etteranmelding er mulig dersom det finnes tilgjengelig nummer.

Alle løpere som har fylt 13 år må huske på å ha løst startlisens for sesongen 2021/2021. Vi minner om at dette er løpernes/klubbenes eget ansvar i henhold til Skiforbundets regler. Engangslisens kan løses på stedet for kroner 60, betales til vipps 20246.

Informasjon: All informasjon om rennet på vår web-side:

Kontakt via e-post:  anders.owrejo@gmail.com

Rennkontor/salg:      Alt foregår på Lillomarka Arena (Link Google maps). Det vil være salg av kaffe, kaker, sveler, brus, smoothie og pølser med mer.

Startnummer: Hentes individuelt på stadion renndagen fra kl 09.30. Nummer hentes klubbvis.

Startlister blir publisert fredag kveld. Se EQTiming.

Premiering: 100% premiering til alle deltakere.  I tillegg premie til 3 beste i klasser fra og med 11 år. Vi har også uttrekkspremier i klassene 11-16 år.

Parkering: På tilstøtende parkeringsarealer. Program utdeles ved parkering. Kr. 100,- til Vipps 20246.

Praktiske opplysninger:

Åpent for trening i løypene:

Løypene i Lillomarka Arena er i sesongen normalt preparert så det er anledning til å trene i området i forkant. Selve cross-løypa blir først rigget ferdig lørdag ettermiddag og det tas ikke høyde for gjennomkjøring / test på renndagen (løypen er sperret). Det er imidlertid gode muligheter for å besiktige løypa.

Oppvarming: Oppvarming skal skje på overkant av stadion bak skiskytterstadion, i den nordlige delen av løypa (se skilting til oppvarming).

Startprosedyrer:

Løperne bes være klare ved start 10 min før start-tid.

For alle løpere benyttes nummer med brikke som tidtaking. Brikken sitter i nummeret som festes på brystet.

Parkeringsanvisning:

Arrangørene oppfordrer til bruk av kjøring med fulle biler og kollektivtransport pga. begrenset parkeringskapasitet. Henvisninger om parkering fra parkeringsvakter skal respekteres.

Parkering/program kr.100,- til Vipps 20246.

Reiserute Lillomarka Arena

Fra Grorud A - Avkjøring fra Trondheimsveien mot Grorud (A)

Kjørerute: Bergensveien inn til Badedammen/Lillomarka Arena.

Med T-bane og buss

Linje 5 til Grorud stasjon. Gå Bergensveien opp til Badedammen, ca. 1 km å gå til arenaen derfra (se kart under). Alternativt ta t-bane linje 5 til Ammerud (B) og derfra buss 62 til Monica-skolen. Kun 200 meter å gå til arenaen derfra.

Et bilde som inneholder kart

Automatisk generert beskrivelse