Lørenskog Skiklubb (LSK)

Lørenskog Skiklubb, stiftet 1919, er Lørenskog kommunes eldste idrettsklubb., Klubben har over 700 medlemmer og aktive grupper innen langrenn, skiskyting og alpin., Skihytta innerst i Hovelsrudveien (mot Kurland) kan leies til møter og selskap. Gratis parkering.

Innmeldingsskjema finner du her

Retningslinjer for medlemmer

• Langrennsgruppa er en undergruppe av Lørenskog skiklubb. Medlemskontigenten betales til hovedgruppa som sørger for forsikringer, skihyttedrift, datasystemer, websider og klubbmesterskapspremier
  • Langrennsgruppa har organiserte treninger med kvalifiserte trenere fra 1-4 ganger pr. uke gjennom det meste av året.
  • Langrenngruppa arrangerer bl.a. løpskarusell, barmarksamling, snøsamlinger, skikarusell, smørekurs, skiskole, klubbmesterskap og
  • Lørenskog Skicross.
  • Treningen (når det er snø) om vinteren foregår hovedsakelig i lysløypa fra Ekerud.
  • Innetrening i gymsal for de yngste som alternativ på høsten.

Afgifter/dugnader

• Treningsavgift betales til langrennsgruppa etter følgende satser i sesongen 2023/2024:
    • Utøver født i 2016 eller senere: 1250,-
    • Utøver født i 2014/2015: 1250,-
    • Utøver født i 2012/2013: 1350,-
    • Utøver født i 2010/2011: 1650,-
    • HL- Utøver født i 2008/2009: 2500,-
    • Junior/Senior- Utøver født i 2007 eller tidligere: 3000,-
  • Foresatte og utøvere må delta som instruktører o.l. på Skiskolen
  • Foresatte må delta på min. én dugnad (kafèvakt på skihytta, kakelotteri og lignende)
  • Foresatte må delta som hjelpere ved løps- og skikaruseller samt klubbmesterskap
  • I forbindelse med Lørenskogsprinten forventes det at alle hjelper til

For øvrig gjelder hovedstyrets vedtekter.

/Styret langrenn