Trening

Det er stor aktivitet gjennom året i Lørenskog Skiklubb, alt fra de yngste som har en treningsdag i uka i skisesongen til juniorene som har mellom 3 og 5 ukentlige fellestreningsdager året gjennom. Er du ikke medlem av en treningsgruppe i klubben, kan du likevel delta på klubbens løps- og skikarusell eller på vårt Skiskoletilbud.

Du kan lese om de ulike treningsgruppenes tilbud og aktiviteter under gruppenes treningstilbud og kalender. Dersom du har smarttelefon kan du nå se alle aktivitetene gjennom google calendar direkte på din telefon.

Treningsgruppe 7-8 år

Denne gruppa er for barn fra siste år i barnehagen til 2.klasse, og som har grunnleggende skiferdigheter. Gjerne i form av å ha deltatt på Skiklubbens Skiskole som arrangeres for barn som er fem år eller eldre. Vi inviterer også barn som går siste året i barnehagen i denne gruppen dersom de er i følge med voksne på treningene.

Gruppa har trening mandager fra 1800-1900. Før snøen kommer skjer treningen vekselvis utendørs og i gymsal. Treningen er allsidig og lekbasert. Det oppfordres til at utøverne deltar på barmarkssamling, familiesamling, skikarusell og andre aktiviteter som gruppa legger opp til.

Gruppe 9-10 år

Denne gruppa er for barn  i 3. og 4. klasse. Gruppa har trening mandager og torsdager 1800-1900. Treningen er allsidig og lekbasert. Det oppfordres til at utøverne deltar på løpskarusell, barmarkssamling, familiesamling, skikarusell og andre aktiviteter og skirenn som gruppa legger opp til.

Gruppe 11-12 år

Denne gruppa er for barn i 5. og 6. klasse. Gruppa har trening mandager og torsdager 1800-1900. Lekbasert trening står fortsatt sentralt. Rulleski (skøyting) er en ordinær del av treningen i barmarkssesongen. I tillegg til fellestreningene anbefales det en egentrening per uke året gjennom, gjerne i form av en rolig langtur/familietur.

I vintersesongen fokuseres det fremdeles på lek, men nå med innslag av teknikktrening. Treningssted varierer ut i fra snøforholdene.

Gruppe 13-14 år

Denne gruppa er for barn i 7. og 8. klasse. Gruppa har trening mandager og torsdager 1800-1930. Selvom lekbasert trening fortsatt er en del av opplegget, fokuseres det nå mer på teknikk og kondisjonstrening. Rulleski (skøyting) er en ordinær del av treningen i barmarkssesongen, og innføring av klassiske rulleski starter her. I tillegg til fellestreningene anbefales det en egentrening per uke året gjennom, gjerne i form av en rolig langtur/familietur. I barmarkssesongen gjennomføres det jevnlige testløp på rulleski (skøyting) og løping.

Vintersesongen fortsetter med fokus på teknikk og kondisjon, men alltid med fokus på skiglede. Det sosiale står høyt i fokus og det legges opp til både barmark- og skisamling med overnatting. Vi ønsker å ha med flest mulig på ungdomsbirken som en sosial, lavterskel aktivitet.

Kontaktinfo finner du her.

Gruppe 15-16 år ("HL-gruppa" = Hovedlandsrenn)

Gruppa er for utøvere i 9. og 10. klasse. Denne gruppa er en del av treningssamarbeidet Team Nedre Romerike.

Gruppe junior

Gruppe junior er en del av  treningssamarbeidet Team Romerike Ski.